: 26230 - 22009 / 26231 - 80054
: mail@dim-myrsin.ilei.sch.gr

Συλλογικός Προγραμματισμός 2022-2023 - Θέματα και Στόχοι Δράσεων του Σχολείου

 


1) Σχέδιο Δράσης: Ενδοσχολική επιμόρφωση για την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών

Άξονας: Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις
Συντονιστής Δράσης: ΜΠΡΑΤΑΝΗ ΠΗΝΕΛΟΠΗ - 125754167

Στόχος Βελτίωσης:

Το πρόγραμμα υπηρετεί τους ακόλουθους στόχους: 

  • την ενδυνάμωση των γνώσεων, των  δεξιοτήτων και της συναισθηματικής ευφυΐας των εκπαιδευτικών, στοιχείων βασικών για την ανάπτυξη καλών διδακτικών πρακτικών σε κάθε φάση της επαγγελματικής τους ζωής
  • την ουσιαστική παροχή δυνατοτήτων ενίσχυσης και επαγγελματικής ανάπτυξης του διδακτικού προσωπικού και τη δημιουργία ευκαιριών για την αλληλεπίδραση των εκπαιδευτικών, ώστε αυτοί να αποτελούν μέλη μιας μαθησιακής κοινότητας με κοινούς εκπαιδευτικούς και παιδαγωγικούς στόχους.

Ο Αυτισμός είναι ένας από τους πρώτους στόχους βελτίωσης λόγω παρουσίας μαθητή με Αυτισμό αλλά και η ενημέρωση σε νέες πρακτικές και σε νέες επιστημονικές προσεγγίσεις καθιστά το θέμα χρήσιμο. Η Σχολική Βία, μια συνεχώς κλιμακούμενη πρόκληση είναι θέμα που επιζητούν να επιμορφωθούν οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί. Η Ασφαλής Πλοήγηση και προστασία εκπαιδευτικών και μαθητών και μαθητριών είναι επιτακτική ανάγκη και θα παραμένει όσο το διαδίκτυο αλλάζει και ζητά την προσαρμογή των χρηστών του. Ως Σχολείο Υποδοχής Προσφύγων η αποτελεσματική διδασκαλία  και η συνεργασία με τη Δομή Φιλοξενίας γίνεται σταθερή και απαραίτητη ανάγκη. Η συμμετοχή σε συζητήσεις για τη Θέση και το Ρόλο των εκπαιδευτικών πάντα δίνει την ευκαιρία για εξωστρέφεια και δημιουργική επαφή με συναδέρφους από διαφορετικά και ενδιαφέροντα  σχολικά πλαίσια. Επιπλέον η Αντίδραση σε Καταστάσεις Εκτάκτου Ανάγκης όπως η πυρκαγιά και ο σεισμός ενισχύουν την αυτοπεποίθηση για δράση με τις λιγότερες το δυνατόν απώλειες. Όλες οι επιμορφώσεις γίνονται εξ αποστάσεως πλην της επίδειξης χρήσης των πυροσβεστήρων και τις συστάσεις αντισεισμικής δράσης,

Από τη Δευτέρα 31 Οκτωβρίου 2022 μέχρι και  τη Δευτέρα 5 Δεκεμβρίου 2022 σε έξι εξ αποστάσεως  συναντήσεις πραγματοποιήθηκε το σεμινάριο "Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος - (ΔΑΦ) στο Συμπεριληπτικό Σχολείο του 21ου αιώνα" από το ΠΕΚΕΣ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

Την Παρασκευή 11 Νοεμβρίου πραγματοποιήθηκε το εξ αποστάσεως σεμινάριο "Αντιμετώπιση σχολικής βίας - Καινοτόμες μη τιμωρητικές μεθόδους" από το ΠΕΚΕΣ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

Την Τετάρτη 23 Νοεμβρίου 2022 πραγματοποιήθηκε η διαδικτύακη συνάντηση με το προσωπικό και τους υπεύθυνους της ομάδας Solidarity Now της Δομής Φιλοξενίας Προσφύγων Μυρσίνης με θέμα " Συμπερίληψη μαθητών προσφύγων στη δημόσια εκπαίδευση: Παιδαγωγικές Πρακτικές και Στρατηγικές Ένταξης "

Την Τρίτη 6 Δεκεμβρίου 2022 έγινε η επιμόρφωση ομάδας εκπαιδευτικών με θέμα "Γίνε Ήρωας του Διαδικτύου" από τη Forth & Google. Ημερομηνίες επιμόρφωσης υπάρχουν καθόλη τη διάρκεια του σχολικού έτους και κάθε εκπαιδευτικός επιλέγει τη μέρα και την ώρα που επιθυμεί.

Το Σάββατο 10 Δεκεμβρίου τα Εκπαιδευτήρια Μαντουλίδη πραγματοποίησαν την ημερίδα "Reimaging Education - Ο ρόλος της εκπαίδευσης σε έναν κόσμο που διαρκώς αλλάζει"



 

2) Σχέδιο Δράσης: Οργάνωση και Λειτουργία της Σχολικής Βιβλιοθήκης με τις νέες Τεχνολογίες
Άξονας: Ηγεσία - Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας

Συντονιστής Δράσης: ΣΥΜΠΙΚΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ 

Η  σχολική  βιβλιοθήκη  ως  θεσμός  είναι  πολύ  σημαντικός  για  το  σχολείο.  Τα  βιβλία  μπορούν  να  διαδραματίσουν  σπουδαίο  ρόλο  για  την  εκπαιδευτική  ανάπτυξη  των  παιδιών.  Αφενός  υπάρχουν  για  να  τα  δανείζονται  τα  παιδιά,  να  τα  ξεφυλλίζουν,  να  περνούν  ευχάριστα  τον  χρόνο  τους,  να  σέβονται  το  βιβλίο  κι  αφετέρου  για  να  αναζητούν  μέσα  από  αυτά  μόνα  τους  τη  γνώση,  να  αναπτύσσουν  την  κριτική  τους  σκέψη  και  τη  δημιουργική  γραφή.

Στο πλαίσιο  λοιπόν  της  λειτουργίας  της  σχολικής  βιβλιοθήκης,  στόχος  είναι  η  σύνδεσή  της  με  την  καθημερινή  διδακτική  πράξη,  καθιστώντας  την  πόλο  έλξης  για  το  μαθητικό  δυναμικό  του  σχολείου  μας  μέσω  της  δημιουργίας  ενός  κατάλληλου  κι  ευχάριστου  χώρου  ταυτόχρονα.

Οι  λόγοι  που  επιβάλουν  τη  συγκεκριμένη  δράση  είναι:

  • Η έλλειψη  συστηματικά  οργανωμένης  και  λειτουργικής  σχολικής  βιβλιοθήκης.
  • Η περιορισμένη  ποικιλία  και  ο  μικρός  αριθμός  βιβλίων.
  • Η έλλειψη ταξινόμησης  των  βιβλίων, που  δυσχεραίνει  την ανεύρεσή  τους.
  • Η έλλειψη συγκεκριμένου ωραρίου λειτουργίας.
  • Η σημαντική συνεισφορά μιας δανειστικής βιβλιοθήκης στην εκπαιδευτική διαδικασία αλλά και στην γενικότερη γνωστική, κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών.

Ειδικοί  στόχοι  του  σχεδίου  δράσης

  • Να διαμορφωθεί κατάλληλα ο χώρος που προορίζεται για τη δανειστική βιβλιοθήκη.
  • Να βελτιωθεί  η  προσβασιμότητα  και  η  λειτουργικότητα  μέσω  της  οργάνωσης, καταγραφής και ταξινόμησης  των  βιβλίων μέσω ειδικού λογισμικού λειτουργίας βιβλιοθηκών.
  • Να εμπλουτιστεί η βιβλιοθήκη με επιπλέον βιβλία για την αποδοτικότερη λειτουργία της.
  • Να συνταχθεί  Κανονισμός  Λειτουργίας  της  Βιβλιοθήκης.
  • Να διαμορφωθεί συγκεκριμένο ωράριο λειτουργίας της βιβλιοθήκης.
  • Να αξιοποιείται η βιβλιοθήκη με σκοπό το δανεισμό βιβλίων από τους μαθητές.
  • Να αξιοποιείται η βιβλιοθήκη σε συνδυασμό με τα μαθήματα του ωρολόγιου προγράμματος.



Share on Google Plus

Δημοτικό Σχολείο Μυρσίνης

Ιστότοπος Δημοτικού Σχολείου Μυρσίνης Ηλείας.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου