: 26230 - 22009 / 26231 - 80054
: mail@dim-myrsin.ilei.sch.gr

Εργαστήρια Δεξιοτήτων Γ΄ τάξης-Σχολικό έτος 2024-2025

Υπεύθυνη Δασκάλα: Μανέττα Δέσποινα (ΠΕ 70)

1ο  Εργαστήριο:

Θεματική ενότητα: Ζω καλύτερα – Ευ ζην

Υποθεματική: Γνωρίζω το σώμα μου - Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση

Το σώμα μου: ένα θαύμα που αγαπώ, φροντίζω και προστατεύω

 

Στόχοι:

1.       Να μάθουν την σωστή ονομασία όλων των μερών και οργάνων του σώματος τους

και να αναγνωρίζουν που βρίσκονται  στο δικό τους σώμα

2.       Να εξοικειωθούν με τη λειτουργία του ανθρώπινου σώματος

3.       Να μάθουν να προστατεύουν το σώμα τους και τέλος

4.       Να εξοικειωθούν σταδιακά με τις αλλαγές στο σώμα τους μέσα στο χρόνο ως φυσιολογική εξέλιξη και να γίνει η αποδοχή τους με χαρά

Δραστηριότητες:

Παρακολουθήσαμε πληθώρα εκπαιδευτικών βίντεο σχετικά με το ανθρώπινο σώμα (σκελετός, οστά,  εγκέφαλος κτλ). Φτιάξαμε τους δικούς μας σκελετούληδες, εντοπίσαμε κάποια οστά στο σώμα μας, είδαμε πως λειτουργούν κάποια όργανα π.χ. εισπνοή – εκπνοή πνευμονιών και μάθαμε διαδικτυακά να κάνουμε ΚΑΡΠΑ – πρώτες βοήθειες

  

 

                  

           

2ο  Εργαστήριο:

Θεματική ενότητα: Φροντίζω το Περιβάλλον

Υποθεματική: Παγκόσμια και τοπική Πολιτιστική Κληρονομιά - Γνωρίζω τον τόπου μου

Στόχοι:

1)      Να μάθουν για το φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον του τόπου τους

2)      Να αναπτύξουν την  τοπική τους ταυτότητας

3)      Μέσα από τη γνώση του τόπου, οι μαθητές αναπτύσσουν αίσθημα σύνδεσης και υπερηφάνειας για την κοινότητά τους.

4)      Να εξερευνήσουν την ιστορία, τον πολιτισμό και τις παραδόσεις του τόπου τους, ενισχύοντας την κατανόηση της πολιτιστικής του ταυτότητας.

Δραστηριότητες:

Αρχικά μέσω του google map εντοπίσαμε που ανήκει το χωρίο μας  στην χώρα μας και στον παγκόσμιο χάρτη. Έπειτα μέσα από πολλές επισκέψεις γνωρίσαμε καλύτερα τον τόπο μας.

Επισκέψεις:

        Επίσκεψη σε τοπικές επιχειρήσεις

  

        Επίσκεψη στο Πολεμική Αεροπορία Ανδραβίδας:

         

        Επίσκεψη στο κάστρο Χλεμούτσι στο Κάστρο:

         

        Επίσκεψη στη Φιλαρμονική Λεχαινών

   

3ο  Εργαστήριο:

Θεματική ενότητα: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ - Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

Υποθεματική: Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα

Όλοι μαζί στη σχολική ζωή χωρίς διακρίσεις και αποδοχή του διαφορετικότητας

Στόχοι:

1)      Nα αισθάνονται οι μαθητές ότι ανήκουν στην σχολική κοινότητα και γίνονται αποδεκτοί για αυτό που είναι. Διαφορές, όπως η φυλή, η εθνικότητα, η θρησκεία, η αναπηρία  δεν πρέπει να αποτελούν εμπόδιο στην συμμετοχή τους στις σχολικές δραστηριότητες.

2)      Nα έχουν οι μαθητές ίσες ευκαιρίες για πρόσβαση στην εκπαίδευση, τις δραστηριότητες και τις ευκαιρίες ανάπτυξης. Το σχολείο πρέπει να λαμβάνει υπόψη τις ανάγκες όλων των μαθητών και να προσαρμόζεται ανάλογα.

3)      Να είναι το σχολείο ένα περιβάλλον απαλλαγμένο από διακρίσεις και προκαταλήψεις.

4)      Να σέβονται ο ένας τον άλλον και να αναπτύσσουν αλληλεγγύη και συνεργασία.

Δραστηριότητες:

Αρχικά, κάναμε μια χαρτογράφηση του εαυτού μας.  Κάθε μαθητής εξέφρασε γραπτά και ζωγράφισε τα ενδιαφέροντά του, τα καλά σημεία του εαυτού του, τα στοιχεία του εαυτού τους για τα οποία νιώθουν περήφανοι και τέλος λόγους που σέβονται τον εαυτό τους. Έπειτα αρχίσαμε να αναγνωρίζουμε τα συναισθήματα μας (χαρά, λύπη, φόβος, μίσος). Είδαμε την σχετική ταινία «Τα μυαλά που κουβαλάς», ζωγραφίσαμε σχετικές ζωγραφιές και φτιάξαμε τη δική μας προσωπική αφίσα συναισθημάτων. Τέλος, είδαμε τη ταινία «Το δέντρο που έδινε» που μιλάει για την σπουδαιότητα της προσφοράς. Όλα τα παραπάνω τα νιώσαμε ακόμη πιο έντονα μέσα από αντίστοιχα τραγούδια και τέλος συζητήσαμε πολύ με αφορμή διάφορους τσακωμούς που συνέβησαν σε πραγματικό χρόνο. Μέσα από όλη τη διαδικασία μάθαμε να σεβόμαστε και να κατανοούμε τη διαφορετικότητα του καθενός μας.

     

     

4ο εργαστήριο:

 Θεματική ενότητα: Δημιουργώ και καινοτομώ - Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία

Υποθεματική: Επιχειρηματικότητα - Αγωγή Σταδιοδρομίας- Γνωριμία με επαγγέλματα 

 Γνωρίζω το χρήμα και την αξία του Στην τσέπη… χαρτζιλίκι!

Στόχοι:

1)      Να εντοπίζουν τις μεθόδους πληρωμής που χρησιμοποιούν  (π.χ. κάρτα, μετρητά)

2)      Να διακρίνουν τα κέρματα και τα χαρτονομίσματα

3)      Να διακρίνουν την έννοια των ρημάτων «έχω ανάγκη» - «επιθυμώ»

4)      Να ιεραρχούν τις ανάγκες τους  στις οποίες ξοδέψουν το χαρτζιλίκι τους

Δραστηριότητες :

Συνδυάσαμε πολύ το  συγκεκριμένο Εργαστήριο Δεξιοτήτων με το μάθημα των Μαθηματικών.  Αρχικά αναγνωρίσαμε τα χρήματα (τα κέρματα και τα χαρτονομίσμστα), τα κόψαμε από το βιβλίο των μαθηματικών,  παίξαμε οn line παιχνίδια σχετικά με τα χρήματα, λύσαμε παιχνίδια. Διακρίναμε τις οικονομικές  ανάγκες μας από τις επιθυμίες μας.

Υπεύθυνη Δασκάλα: Μανέττα Δέσποινα (ΠΕ 70)

    

Share on Google Plus

Δημοτικό Σχολείο Μυρσίνης

Ιστότοπος Δημοτικού Σχολείου Μυρσίνης Ηλείας.