Υπεύθυνη Δασκάλα: Μαρία Καλογερή
1Ο
Εργαστήριο:
Θεματική ενότητα: Ζω καλύτερα – Ευ ζην
Υποθεματική:
Υγεία: Διατροφή-Αυτομέριμνα, Οδική Ασφάλεια
Τίτλος: Γνωρίζω την τροφή μου (Άκης Πετρετζίκης ΜΟΝ Ε.Π.Ε.)
Στόχοι:
·
Γνωριμία με τις ομάδες των τροφών και την προέλευσή τους.
·
Να διακρίνουν τα παιδιά ποιες
τροφές είναι υγιεινές και ποιες ανθυγιεινές για το ανθρώπινο σώμα.
·
Να γνωρίσουν τη διατροφική
αξία των φρούτων και των λαχανικών.
·
Να γνωρίσουν την Πυραμίδα της Διατροφής μας.
·
Να ομαδοποιούν τα τρόφιμα.
·
Να καλλιεργήσουν τη συνεργατικότητά τους.
·
Να καλλιεργήσουν τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους.
· Να εφαρμόζουν τις νέες γνώσεις στην καθημερινότητά τους.
Δραστηριότητες:
·
Τα παιδιά παρακολούθησαν ένα βίντεο με την Κυρά-Διατροφή και ζωγράφισαν
το αγαπημένο τους φαγητό.
·
Γνώρισαν τις ομάδες των τροφών και έμαθαν να διακρίνουν ποιες τροφές
είναι υγιεινές και ποιες ανθυγιεινές για το ανθρώπινο σώμα.
·
Ήρθαν σε επαφή με την πυραμίδα της Διατροφής μας
·
Συζήτησαν για τα οφέλη του υγιεινού πρωινού.
·
Στο πλαίσιο της υγιεινής διατροφής επισκεφτήκαμε τη γαλακτοβιομηχανία
«Φάρμα Ηλείας» όπου οι μαθητές μπόρεσαν να καταλάβουν πως παράγονται τα
γαλακτοκομικά προϊόντα που καταναλώνουμε στην καθημερινότητά μας.
2ο
Εργαστήριο:
Θεματική ενότητα: Φροντίζω το περιβάλλον
Υποθεματική:
Οικολογία- Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά
Τίτλος: Θάλα-SoS-α χωρίς πλαστικά
Στόχοι:
·
Να περιγράφουν με
ποιους τρόπους τα πλαστικά απορρίμματα καταλήγουν στη θάλασσα.
·
Να εξηγούν τους
λόγους που τα πλαστικά απορρίμματα επηρεάζουν τη θαλάσσια ζωή.
·
Να περιγράφουν τις
επιπτώσεις των πλαστικών απορριμμάτων στη θαλάσσια ζωή.
·
Να εξηγούν ποιες
συμπεριφορές στην καθημερινή ζωή συμβάλλουν στη μείωση πλαστικών απορριμμάτων
μιας χρήσης.
Δραστηριότητες:
·
Τα παιδιά συζήτησαν
για το πλαστικό υλικό και ανέφεραν αντικείμενα καθημερινής χρήσης από το υλικό
αυτό.
·
Προβλήθηκε βίντεο που
αναφέρεται στο ταξίδι του πλαστικού στις θάλασσες και τις ακτές και
παρουσιάστηκε η ιστορία των πλαστικών αντικειμένων μέσα από εικόνες.
·
Ζωγράφισαν παραλίες
καθαρές χωρίς πλαστικά απορρίμματα.
·
Παρακολούθησαν ένα
βίντεο που στοχεύει σε τρόπους μείωσης των πλαστικών σε θάλασσες και ακτές.
·
Στη συνέχεια
ζωγράφισαν τους τρόπους μείωσης των πλαστικών απορριμμάτων σε θάλασσες και
ακτές.
·
Τα παιδιά κατέγραψαν
τι θα κάνουν και τι θα προτείνουν στην οικογένειά τους για να συμβάλλουν στη
μείωση των πλαστικών απορριμμάτων.
3ο
Εργαστήριο:
Θεματική ενότητα: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ-Κοινωνική
Συναίσθηση και Ευθύνη
Υποθεματική:
Ανθρώπινα Δικαιώματα
Τίτλος: Τα δικαιώματα των παιδιών
Στόχοι:
·
Να έρθουν σε επαφή με
τις έννοιες της ανάγκης και της επιθυμίας και να μπορούν να τις διακρίνουν.
·
Να γνωρίζουν τις
δικές τους ανάγκες και επιθυμίες.
·
Να συνδέουν τις
βασικές ανάγκες με τα ανθρώπινα δικαιώματα.
·
Να σέβονται τα
ανθρώπινα δικαιώματα στην καθημερινή τους ζωή.
·
Να αναγνωρίζουν τη
σημαντικότητα της ύπαρξης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και την απόλαυσή τους από
όλα τα παιδιά.
· Να διεκδικούν τα δικαιώματά τους.
Δραστηριότητες:
·
Τα παιδιά συμπλήρωσαν
μία φιγούρα με τα πράγματα που γνωρίζουν με το μυαλό τους, αισθάνονται με την
καρδιά τους και μπορούν να κάνουν με τα χέρια και τα πόδια τους.
·
Παρακολούθηση βίντεο με τις βασικές μας ανάγκες. Στη συνέχεια τα παιδιά
συμπλήρωσαν ένα φύλλο εργασίας για το τι χρειάζεται ο άνθρωπος για να ζήσει.
(βασικές ανάγκες)
·
Τα παιδιά συζητούν για τη διαφορά αναγκών και επιθυμιών
και κατονομάζουν διάφορες επιθυμίες. Έπειτα κόβουν μία σειρά από εικόνες
αναγκών και επιθυμιών και τις κολλούν στις αντίστοιχες κατηγορίες ενός φύλλου
Α4.
·
Παρακολούθηση βίντεο για τα δικαιώματα των παιδιών και
συμπλήρωση μιας παραγράφου με τα δικαιώματα των παιδιών. Στη συνέχεια
χρωματίζουν ή κυκλώνουν από μία σειρά εικόνων μόνο εκείνες στις οποίες δεν
καταπατούνται τα δικαιώματα των παιδιών.
·
Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες των 2 ή 3 ατόμων και
συμμετέχουν σε διαδραστικά παιχνίδια για τα δικαιώματα του παιδιού.
·
Τα παιδιά σε ένα φύλλο με ένα σχεδιασμένο μπαλόνι
συμπληρώνουν τον τίτλο ενός δικαιώματος και το ζωγραφίζουν.
4ο
Εργαστήριο:
Θεματική ενότητα: Δημιουργώ και
Καινοτομώ-Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία
Υποθεματική: STEM/Εκπαιδευτική Ρομποτική
Τίτλος: STE(A)M και Εκπαιδευτική Ρομποτική μέσα από τον κύκλο του Νερού και την Υγροδυναμική (Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων-3ο ΠΕΚΕΣ Αττικής)
Στόχοι:
·
Να κατανοήσουν τον
κύκλο του νερού.
·
Να αναγνωρίσουν τη
σημασία του νερού για τη ζωή και το περιβάλλον.
·
Να αναπτύσσουν
δεξιότητες παρατήρησης, ομαδικής εργασίας και δημιουργικής έκφρασης.
·
Να εξοικειώνονται με
βασικές αρχές φυσικών φαινομένων (π.χ. ροή του νερού, πίεση).
·
Να συνδέουν την
επιστήμη και την τέχνη μέσα από διαθεματικές προσεγγίσεις.
·
Να εκφράζουν
καλλιτεχνικά τις γνώσεις τους μέσα από ζωγραφική και χειροτεχνία.
· Να κατανοήσουν την αξία του νερού για όλους τους ζωντανούς οργανισμούς.
Δραστηριότητες:
·
Παρακολούθηση βίντεο
σχετικά με τον κύκλο του νερού και συζήτηση.
·
Τα παιδιά ζωγράφισαν
ένα φύλλο εργασίας με τον κύκλο του νερού.
·
Πραγματοποιήθηκε
επίδειξη ροής νερού από ποτήρι σε ποτήρι. Έπειτα τα παιδιά ζωγράφισαν ένα
ποτάμι που περνάει από βουνά, χωριά και φτάνει στη θάλασσα.
·
Τα παιδιά έκοψαν
σταγόνες και τις διακόσμησαν με ζωγραφιές (π.χ. ένα ψάρι, φυτά, ένας άνθρωπος
που πίνει νερό.
· Δημιούργησαν μια μακέτα με θέμα τον κύκλο του νερού. Χωρίστηκαν τα παιδιά σε 5 ομάδες. Οι ομάδες 1 και 2 δημιούργησαν τον ποταμό και τη θάλασσα. Η ομάδα 3 τα βουνά, η ομάδα 4 τον ήλιο και η ομάδα 5 τα σύννεφα.
- Πραγματοποιήθηκε θεατρική αναπαράσταση για τον κύκλο του νερού. Κάθε παιδί ανέλαβε από έναν ρόλο (θάλασσα, ποταμός, βουνά, ήλιος, βροχή, σύννεφα).
Αποτίμηση
Εργαστηρίων Δεξιοτήτων
2024-2025
Τα
εργαστήρια δεξιοτήτων της Α΄ τάξης πραγματοποιήθηκαν με συνέπεια και ενεργή
συμμετοχή όλων των μαθητών. Οι στόχοι που είχαν τεθεί υλοποιήθηκαν σε μεγάλο
βαθμό. Μέσα από βιωματικές δραστηριότητές τα παιδιά ανέπτυξαν κρίσιμες δεξιότητες, όπως η
συνεργασία, η δημιουργικότητα, η υπευθυνότητα και η ενσυναίσθηση.
Η δασκάλα της Α΄ τάξης: Μαρία Καλογερή