: 26230 - 22009 / 26231 - 80054
: mail@dim-myrsin.ilei.sch.gr

Εργαστήρια Δεξιοτήτων Α΄ τάξης-Σχολικό έτος 2024-2025

 

 

Υπεύθυνη Δασκάλα: Μαρία Καλογερή

1Ο Εργαστήριο:

Θεματική ενότητα: Ζω καλύτερα – Ευ ζην

Υποθεματική: Υγεία: Διατροφή-Αυτομέριμνα, Οδική Ασφάλεια

Τίτλος: Γνωρίζω την τροφή μου (Άκης Πετρετζίκης ΜΟΝ Ε.Π.Ε.)

Στόχοι:

·        Γνωριμία με τις ομάδες των τροφών και την προέλευσή τους.

·        Να διακρίνουν τα παιδιά ποιες τροφές είναι υγιεινές και ποιες ανθυγιεινές για το ανθρώπινο σώμα.

·        Να γνωρίσουν τη διατροφική αξία των φρούτων και των λαχανικών.

·        Να γνωρίσουν την Πυραμίδα της Διατροφής μας.

·        Να ομαδοποιούν τα τρόφιμα.

·        Να καλλιεργήσουν τη συνεργατικότητά τους.

·        Να καλλιεργήσουν τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους.

·        Να εφαρμόζουν τις νέες γνώσεις στην καθημερινότητά τους.

Δραστηριότητες:

·        Τα παιδιά παρακολούθησαν ένα βίντεο με την Κυρά-Διατροφή και ζωγράφισαν το αγαπημένο τους φαγητό.

·        Γνώρισαν τις ομάδες των τροφών και έμαθαν να διακρίνουν ποιες τροφές είναι υγιεινές και ποιες ανθυγιεινές για το ανθρώπινο σώμα.

·        Ήρθαν σε επαφή με την πυραμίδα της Διατροφής μας

·        Συζήτησαν για τα οφέλη του υγιεινού πρωινού.

·        Στο πλαίσιο της υγιεινής διατροφής επισκεφτήκαμε τη γαλακτοβιομηχανία «Φάρμα Ηλείας» όπου οι μαθητές μπόρεσαν να καταλάβουν πως παράγονται τα γαλακτοκομικά προϊόντα που καταναλώνουμε στην καθημερινότητά μας.




2ο Εργαστήριο:

Θεματική ενότητα: Φροντίζω το περιβάλλον

Υποθεματική: Οικολογία- Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά

Τίτλος: Θάλα-SoS-α χωρίς πλαστικά

Στόχοι:

·        Να περιγράφουν με ποιους τρόπους τα πλαστικά απορρίμματα καταλήγουν στη θάλασσα.

·        Να εξηγούν τους λόγους που τα πλαστικά απορρίμματα επηρεάζουν τη θαλάσσια ζωή.

·        Να περιγράφουν τις επιπτώσεις των πλαστικών απορριμμάτων στη θαλάσσια ζωή.

·        Να εξηγούν ποιες συμπεριφορές στην καθημερινή ζωή συμβάλλουν στη μείωση πλαστικών απορριμμάτων μιας χρήσης.

 

Δραστηριότητες:

·        Τα παιδιά συζήτησαν για το πλαστικό υλικό και ανέφεραν αντικείμενα καθημερινής χρήσης από το υλικό αυτό.

·        Προβλήθηκε βίντεο που αναφέρεται στο ταξίδι του πλαστικού στις θάλασσες και τις ακτές και παρουσιάστηκε η ιστορία των πλαστικών αντικειμένων μέσα από εικόνες.

·        Ζωγράφισαν παραλίες καθαρές χωρίς πλαστικά απορρίμματα.

·        Παρακολούθησαν ένα βίντεο που στοχεύει σε τρόπους μείωσης των πλαστικών σε θάλασσες και ακτές.

·        Στη συνέχεια ζωγράφισαν τους τρόπους μείωσης των πλαστικών απορριμμάτων σε θάλασσες και ακτές. 

·        Τα παιδιά κατέγραψαν τι θα κάνουν και τι θα προτείνουν στην οικογένειά τους για να συμβάλλουν στη μείωση των πλαστικών απορριμμάτων.




3ο Εργαστήριο:

Θεματική ενότητα: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ-Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

Υποθεματική: Ανθρώπινα Δικαιώματα

Τίτλος: Τα δικαιώματα των παιδιών

Στόχοι:

·        Να έρθουν σε επαφή με τις έννοιες της ανάγκης και της επιθυμίας και να μπορούν να τις διακρίνουν.

·        Να γνωρίζουν τις δικές τους ανάγκες και επιθυμίες.

·        Να συνδέουν τις βασικές ανάγκες με τα ανθρώπινα δικαιώματα.

·        Να σέβονται τα ανθρώπινα δικαιώματα στην καθημερινή τους ζωή.

·        Να αναγνωρίζουν τη σημαντικότητα της ύπαρξης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και την απόλαυσή τους από όλα τα παιδιά.

·        Να διεκδικούν τα δικαιώματά τους.

Δραστηριότητες:

·        Τα παιδιά συμπλήρωσαν μία φιγούρα με τα πράγματα που γνωρίζουν με το μυαλό τους, αισθάνονται με την καρδιά τους και μπορούν να κάνουν με τα χέρια και τα πόδια τους.

·         Παρακολούθηση βίντεο με τις βασικές μας ανάγκες. Στη συνέχεια τα παιδιά συμπλήρωσαν ένα φύλλο εργασίας για το τι χρειάζεται ο άνθρωπος για να ζήσει. (βασικές ανάγκες)

·         Τα παιδιά συζητούν για τη διαφορά αναγκών και επιθυμιών και κατονομάζουν διάφορες επιθυμίες. Έπειτα κόβουν μία σειρά από εικόνες αναγκών και επιθυμιών και τις κολλούν στις αντίστοιχες κατηγορίες ενός φύλλου Α4.

·         Παρακολούθηση βίντεο για τα δικαιώματα των παιδιών και συμπλήρωση μιας παραγράφου με τα δικαιώματα των παιδιών. Στη συνέχεια χρωματίζουν ή κυκλώνουν από μία σειρά εικόνων μόνο εκείνες στις οποίες δεν καταπατούνται τα δικαιώματα των παιδιών.

·         Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες των 2 ή 3 ατόμων και συμμετέχουν σε διαδραστικά παιχνίδια για τα δικαιώματα του παιδιού.

·         Τα παιδιά σε ένα φύλλο με ένα σχεδιασμένο μπαλόνι συμπληρώνουν τον τίτλο ενός δικαιώματος και το ζωγραφίζουν.






4ο Εργαστήριο:

Θεματική ενότητα: Δημιουργώ και Καινοτομώ-Δημιουργική  Σκέψη και Πρωτοβουλία

Υποθεματική: STEM/Εκπαιδευτική Ρομποτική

Τίτλος: STE(A)M και Εκπαιδευτική Ρομποτική μέσα από τον κύκλο του Νερού και την Υγροδυναμική (Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων-3ο ΠΕΚΕΣ Αττικής)

Στόχοι:

·        Να κατανοήσουν τον κύκλο του νερού.

·        Να αναγνωρίσουν τη σημασία του νερού για τη ζωή και το περιβάλλον.

·        Να αναπτύσσουν δεξιότητες παρατήρησης, ομαδικής εργασίας και δημιουργικής έκφρασης.

·        Να εξοικειώνονται με βασικές αρχές φυσικών φαινομένων (π.χ. ροή του νερού, πίεση).

·        Να συνδέουν την επιστήμη και την τέχνη μέσα από διαθεματικές προσεγγίσεις.

·        Να εκφράζουν καλλιτεχνικά τις γνώσεις τους μέσα από ζωγραφική και χειροτεχνία.

·        Να κατανοήσουν την αξία του νερού για όλους τους ζωντανούς οργανισμούς.

Δραστηριότητες:

·        Παρακολούθηση βίντεο σχετικά με τον κύκλο του νερού και συζήτηση.

·        Τα παιδιά ζωγράφισαν ένα φύλλο εργασίας με τον κύκλο του νερού.

·        Πραγματοποιήθηκε επίδειξη ροής νερού από ποτήρι σε ποτήρι. Έπειτα τα παιδιά ζωγράφισαν ένα ποτάμι που περνάει από βουνά, χωριά και φτάνει στη θάλασσα.

·        Τα παιδιά έκοψαν σταγόνες και τις διακόσμησαν με ζωγραφιές (π.χ. ένα ψάρι, φυτά, ένας άνθρωπος που πίνει νερό.

·        Δημιούργησαν μια μακέτα με θέμα τον κύκλο του νερού. Χωρίστηκαν τα παιδιά σε 5 ομάδες. Οι ομάδες 1 και 2 δημιούργησαν τον ποταμό και τη θάλασσα. Η ομάδα 3 τα βουνά, η  ομάδα 4 τον ήλιο και η ομάδα 5 τα σύννεφα. 

  • Πραγματοποιήθηκε θεατρική αναπαράσταση για τον κύκλο του νερού. Κάθε παιδί ανέλαβε από έναν ρόλο (θάλασσα, ποταμός, βουνά, ήλιος, βροχή, σύννεφα).





Αποτίμηση Εργαστηρίων Δεξιοτήτων

2024-2025

Τα εργαστήρια δεξιοτήτων της Α΄ τάξης πραγματοποιήθηκαν με συνέπεια και ενεργή συμμετοχή όλων των μαθητών. Οι στόχοι που είχαν τεθεί υλοποιήθηκαν σε μεγάλο βαθμό. Μέσα από βιωματικές δραστηριότητές τα παιδιά  ανέπτυξαν κρίσιμες δεξιότητες, όπως η συνεργασία, η δημιουργικότητα, η υπευθυνότητα και η ενσυναίσθηση. 

Η δασκάλα της Α΄ τάξης: Μαρία Καλογερή





Share on Google Plus

Δημοτικό Σχολείο Μυρσίνης

Ιστότοπος Δημοτικού Σχολείου Μυρσίνης Ηλείας.