: 26230 - 22009 / 26231 - 80054
: mail@dim-myrsin.ilei.sch.gr

Παρουσίαση Εργαστηρίου Δεξιοτήτων- Τάξη Ε΄, σχολικού έτους 2024-205

1


  ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ

ΨΥΧΙΚΗ ΚΑΙ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑ – ΠΡΟΛΗΨΗ

Erase – Σβήνω το τραύμα του παρελθόντος

2.     ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΚΡΙΣΗ, ΦΥΣΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΣ, ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ

Προσοχή ! Έρχεται ανεμοστρόβιλος!

 

3.     ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ – ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΗ

       ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ – ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ

         Αγαπώ την 3η ηλικία.

4.     ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ- ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ

STEM – ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ

Φτιάχνω έναν ανεμοστρόβιλο!

Η ΔΑΣΚΑΛΑ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ

Μπρατάνη Πηνελόπη  

ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ

ΨΥΧΙΚΗ ΚΑΙ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑ – ΠΡΟΛΗΨΗ

Erase – Σβήνω το τραύμα του παρελθόντος

Φεβρουάριος – Μάρτιος 2025

 

Στόχοι εργαστηρίου:

1.     η αναγνώριση της σημασίας μαθημάτων ψυχικής υγείας

2.     η γνωριμία με δυσάρεστα συναισθήματα

3.     η αναγνώριση της βίωσης δύσκολων συναισθημάτων όπως το άγχος

4.     η γνωριμία με τρόπους διαχείρισης των συναισθημάτων

5.     η εφαρμογή μεθόδων επίλυσης

 

Το εργαστήρι διήρκησε τέσσερις εβδομάδες.

1η εβδομάδα

·        Υπογράφηκε σύμφωνο εχεμύθειας και προστασίας των λεγομένων μεταξύ των μαθητών/μαθητριών και της εκπαιδευτικού.

·        Έγινε εισαγωγή του θέματος στις τραυματικές εμπειρίες που συνεχίζουν να υπάρχουν μέσα μας και πως υπάρχει ανάγκη διαχείρισης.

2η εβδομάδα

·        Το συναίσθημα που συμφωνήσαμε να επεξεργαστούμε ήταν το άγχος, μεταξύ και ο φόβος και η οποιαδήποτε εμπειρία φόβου να βιώνεται μελλοντικά σε άγχος. «Να μην έρθω ξανά σε επαφή με τον φόβο, γιατί μου δημιουργεί άγχος».

·        Έγινε καταγραφή της προσωπικής εμπειρίας και συζήτησης σχετικά, πότε εμφανίστηκε αυτό το συναίσθημα, σήμερα πότε το συναντάμε πάλι κ.ο.κ.

 3η εβδομάδα

Το μάθημα επικεντρώθηκε σε υγιείς τρόπους διαχείρισης του άγχους και των αρνητικών συναισθημάτων.  Επικεντρωθήκαμε ιδιαίτερα στην επικοινωνία του συναισθήματος στους γύρω μας και κυρίως σε αυτούς που νιώθουμε άνετα και ασφαλείς.

4η εβδομάδα

Καθόλη την εβδομάδα έγινε εφαρμογή των μεθόδων στην καθημερινή ζωή και καταγράφηκαν από τον/την κάθε μαθητή/τρια οι εμπειρίες του/της και η σκέψεις τους.

ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΚΡΙΣΗ, ΦΥΣΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΣ, ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ

Προσοχή ! Έρχεται ανεμοστρόβιλος!

 

Το πρώτο εργαστήρι μας υλοποιήθηκε τους μήνες Οκτώβριο και Νοέμβριο του 2024. Ο ανεμοστρόβιλος είναι ένα φαινόμενο που εμφανίζεται συχνά στην περιοχή μας , κυρίως ως υδροστρόβιλος.

Διάρκεια 4 εβδομάδες

1η εβδομάδα

Οι μαθητές/τριες γνώρισαν το φαινόμενο του υδροστρόβιλου ενώ παρακολούθησαν βίντεο με το φαινόμενο αναγνωρίζοντας τη σφοδρότητά του, την καταστροφική του δύναμη και τα αποτελέσματα ενός τέτοιου φαινομένου.

2η εβδομάδα

Οι μαθητές/τριες επικεντρώθηκαν στο πώς δημιουργείται ο ανεμοστρόβιλος, τον μηχανισμό της δημιουργίας του, τη ροή των ζεστών και κρύων αέριων μαζών και τη μορφή του.

Έπειτα ο καθένας μόνος του ζωγράφισε το φαινόμενο χρησιμοποιώντας χρώματα όπως το μπλε συμβολίζοντας τις κρύες αέριες μάζες και το κόκκινο για τις ζεστές αέριες μάζες, ώστε να κατανοήσουν και να εμπεδώσουν τη δημιουργία του φαινομένου.

3η εβδομάδα

Αυτή τη βδομάδα επικεντρωθήκαμε στο τι συναισθήματα μας δημιουργεί αυτό το καιρικό φαινόμενο. Ακόμη κι όταν γνωρίζουμε πώς δημιουργείται ένα φαινόμενο η σφοδρότητά του και η καταστροφή που προκαλεί είναι μεγάλη.

4η εβδομάδα

Την τελευταία εβδομάδα ασχοληθήκαμε με τη δημιουργία αφίσας με οδηγίες ετοιμότητας και προστασίας από τον ανεμοστρόβιλο. Συμβουλευτήκαμε αμερικάνικες ιστοσελίδες που έχουν αναπτύξει ένα πλήρες σύστημα ετοιμότητας και φτιάξαμε τις δικές μας αφίσες.

ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ – ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΗ

       ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ – ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ

         Αγαπώ την 3η ηλικία.

Στο θέμα του Εργαστηρίου μας γνωρίσαμε την Σχολική Εκστρατεία ΧΟΠΑ ΗΡΩΕΣ , μια δημιουργία του τμήματος Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Η ΧΟΠΑ ΗΡΩΕΣ υποστηρίζεται από την Παγκόσμια Οργάνωση Εγκεφαλικού. Πολλοί μαθητές /τριες ζουν κοντά σε παππούδες και γιαγιάδες και το εγκεφαλικό είναι πιθανό στην ηλικία τους να συμβεί. Σε περίπτωση που είναι μαζί τους στόχοι προγράμματος:

·        Να αναγνωρίζουν τα τρία σημάδια του εγκεφαλικού.

·        Να γνωρίζουν τι συμβαίνει στον οργανισμό του ανθρώπου.

·        Να ξέρουν ποιες κινήσεις πρέπει να κάνουν για να βοηθήσουν τον πάσχοντα.

·        Να γνωρίζουν πώς να καλέσουν βοήθεια.

·        Να εκπαιδεύσουν από τη μεριά τους τον παππού και τη γιαγιά να καλούν σε βοήθεια.

·        Να εκφράσουν τις σκέψεις τους και τα συναισθήματά τους.

 

Η γνωριμία με το πρόγραμμα έγινε μέσω της επίσημης ιστοσελίδας στην Ελλάδα, όπου μπορεί να βρει κανείς πλούσιο υλικό για όλους τους παραπάνω στόχους (κείμενα, βίντεο, εικόνες)

 

  

Στο τέλος έγινε η εγγραφή του σχολείου μας στον Οργανισμό, ώστε να υπάρχει συνέχεια και εκπαίδευση και άλλων τάξεων. 

ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ- ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ

STEM – ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ

Φτιάχνω έναν ανεμοστρόβιλο!

Γνωρίζοντας τι είναι ο ανεμοστρόβιλος και πώς δημιουργείται, φτιάξαμε τον δικό μας ανεμοστρόβιλο.

Βήμα 1

Παρακολουθήσαμε ένα βίντεο για το τι θα φτιάξουμε και πήραμε ιδέες για το τι υλικά χρειάζονται.

 

Στη συνέχεια φτιάξαμε τους δικούς μας ανεμοστρόβιλους.

  

Αποτίμηση Εργαστηρίων δεξιοτήτων.

Κατά το σχολικό έτος 2024-2025 τα Εργαστήρια στην Ε τάξη ολοκληρώθηκαν με επιτυχία. Οι θεματικές ενότητες είχαν ενδιαφέρον, οι μαθητές συμμετείχαν με διάθεση συνεργασίας και δημιουργικότητας. ΟΙ στόχοι επετεύχθησαν  και βάλανε τα θεμέλια για επιπλέον γνώση και έρευνα. Επιπλέον οι μαθητές της Δομής Προσφύγων συμμετείχαν ενεργά και με ενδιαφέρον ολοκληρώνοντας πολλές από τις δράσεις.

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός

Μπρατάνη Πηνελόπη ΠΕ70

Ε’ Τάξη

Δημοτικό Σχολείο Μυρσίνης

Σχολικό Έτος 2024-2025

Share on Google Plus

Δημοτικό Σχολείο Μυρσίνης

Ιστότοπος Δημοτικού Σχολείου Μυρσίνης Ηλείας.